2022. március 20., vasárnap

Ritkaság!Retro hatalmas Rotary Electronic billegőmotoros óra az 1970-es évekből új bőr szíjjal - Jelenlegi ára: 29 900


A Rotary Watches Ltd-t Moise Dreyfuss 1895-ben hozta létre a svájci La Chaux-de-Fonds-ban. Az 1920-as években a család tagjai, Georges és Sylvain Dreyfuss elkezdtek Rotary órákat importálni Nagy-Britanniába, amely a vállalat legsikeresebb piaca lett. 2014 óta a Citychamp Watch & Jewellery Group Limited (korábban 2014 -ig China Haidian Holdings néven ismert befektetési holding társaság) tulajdonában van.
1940 -ben a Rotary a brit hadsereg hivatalos óraszállítója lett.   A második világháború idején a hatalmas számú katonaságot is beleértve a Rotary minden hova órát gyártott Nagy -Britannia szinte minden háztartásában maradandó benyomást hagyva a márkáról. A közelmúltban a Rotary Watches -t 2006 -ban az Egyesült Királyság egyik "szupermárkájának" választották , és az egymást követő években is megőrizte helyét. A „ szárnyas kerék” Rotary logót először 1925 -ben vezették be, és azóta csak kisebb változásokon ment keresztül.
A Rotary a Svájci Óraipar FH Szövetségének tagja. A Rotary Watches központi irodája jelenleg az Egyesült Királyságban található...
A billegő motoros  óra.  A XX. század közepétől több konstrukció született, amely megpróbálta az óra felhúzását elektromos árammal megoldani. Ez stabil óráknál nem is volt gond. Ezek esetében a szokványosnak tekinthető óramű rugóját egy kis villanymotor húzza fel időnként. Mivel a motor meglehetősen nagy nyomatékot kellett, hogy kifejtsen, miközben az idő nagyobb részében nem dolgozott, ezért itt viszonylag nagy méretű villanymotor, vagy nagy áttétel kellett. Ennek helyigénye miatt kar és zsebórába nem építettek ilyen mechanizmust. Fali és ébresztőórákban azonban elterjedt, hálózati táplálású kivitelek is léteztek. Kifejezetten karórák számára fejlesztették ki a billegő-motoros mechanikákat. Ezek egy kis elektromágnessel "lengették" a billegőt, és az óramű gyakorlatilag fordított üzemmódban működött, tehát nem a rugó lefutását gátolta a gátszerkezet a billegővel, hanem a lengő billegő mozgatta a szerkezetet egy kilincsművel. Az elektromágnest eleinte egy kis érintkező vezérelte, amelyet a billegő zárt minden lengésnél. Baj volt azonban az, hogy az érintkező hamar tönkrement, valamint az, hogy az elem állapotától függően eltérő impulzust kapott a billegő. A 50-as évek végétől a tranzisztor mint kapcsolóelem megjelenése végre kiiktathatóvá tette a mechanikus érintkezőket, és egy egyszerű kapcsolással az elem kimerüléséig egyenletes impulzus átadását tette lehetővé. Működése: Az billegőre rá van erősítve  állandó mágnes lapocska, amelyet az ellensúly egyensúlyoz ki. A  vezérlő vasmag a  tekercsen keresztül a  tranzisztor által vezérelt árammal mozgásban tartja a billegőt.  A konstrukció azonban még mindig nem volt az igazi. Problémát okozott az, hogy a mutatószerkezet működéséhez szükséges energiát a billegőtől kellett elvonni, és ez durvábban kidolgozott (olcsóbb) szerkezetnél erősen zavarta a billegő szabad lengését (izokronizmusát), emellett a korabeli higanyoxid elemek meglehetősen rövid életűek voltak az aránylag nagy áramfelvételű órában. A billegő kiegyensúlyozását és hő-kompenzációját nagyban nehezítette a billegőre szerelt mágnes és ellensúly. A konstrukció érzékeny a mágneses térre is. Ugyanakkor a tranzisztoros táplálásnál a billegő mindig egyenletes lendítőnyomatékot kapott, amely nagyon jót tett a pontosságnak. Az ilyen órák pontossága precíz kivitelnél elérhette a napi 1-4mp pontosságot, amivel a legprecízebb automatikus felhúzású órák versenytársai lettek. Mire azonban a konstrukció összes problémáját megoldották, addigra megjelentek a még nagyobb pontosságot nyújtó hangvillás és kvarc óraszerkezetek, amelyek egyéb műszaki előnyöket is nyújtottak. Ezért - bár a 60-as évekig ezek az órák elterjedtek voltak - az olcsóbb kvarcórák megjelenése gyakorlatilag elsöpörte őket a piacról. Mára az ilyen szerkezetű órák gyűjtők keresett darabjaivá váltak.
Gyűjteményből kihagyhatatlan de hordásra sem utolsó szép nagyméretű retro atokos Rotary Electronic Cal . ETA-ESA 9158 szerkezetes billegő motoros óra az 1970-es évekből szép újbőr szíjjal !
Kihagyhatatlan gyűjteményi darab!
Mérete: 37mm korona nélkül! Legnagyobb tok átmérő 48mm
Gyönyörű  számlap szerelt indexekkel. Szép nagyméretű   tok acél hátlappal. Dupla dátum kijelzés . Működik. Igazi gyűjteményi darab lehet de hordásra sem utolsó ez a  nagyon ritka Rotary óra . A képek magukért beszélnek. Mérete: 37mm korona nélkül! Legnagyobb tok átmérő 48mml.
Pontosság, járástartalék, megbízhatóság nem vizsgált, így erre garanciát nem tudok vállalni, ha az óra nem működik arra külön a leírásban felhívom a figyelmét. Jó licitálást, kérem tekintse meg egyéb termékeimet is, a "felhasználó további termékei" -re kattintva! Posta: 1100 forint elsőbbségi ajánlva bubis borítékban.


Jelenlegi ára: 29 900 Ft
Az aukció vége: 2022-03-21 02:16 .

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Beliebte Posts